Konwenty

Kolejne nazwiska na liście gości Pyrkonu


Autor: Redakcja | Opublikowany 18 kwietnia 2018 o 22:04 |

Peadar Ó Guilín – irlandzki pisarz, pracujący w firmie komputerowej w Dublinie. Posługuje się biegle czterema językami: angielskim, francuskim, włoskim i irlandzkim. Autor opowiadań, scenariuszy teatralnych, komiksów i powieści Young Adult. Inspiracją dla jego książek są rodzima i celtycka mitologia oraz piękne północno-zachodnie krajobrazy Irlandii, w których otoczeniu dorastał. Jego pisarski debiut został przetłumaczony na osiem języków, w tym japoński i koreański.Obecnie pracuje nad kolejną częścią „The Call”. Pierwszy tom cyklu przeniesie cię do świata, w którym niebezpieczeństwo jest codziennością. Tutaj w każdej chwili możesz zniknąć i znaleźć się w krainie, w której musisz walczyć o przetrwanie. Masz tylko trzy minuty na uratowanie życia. A zegar już ruszył.

Do Strefy Fabularnej zawita Mikołaj „Wicher” Wicher, czyli człowiek całkowicie oddany larpom. Od trzech lat spełnia się jako zawodowy producent i designer. Pracował w zespołach produkujących takie larpy jak College of Wizardry, Fairweather Manor, Convention of Thorns. Wielokrotny laureat nagród larpowych na lokalnych i ogólnopolskich konwentach, w tym dwukrotnie Złotej Maski na Pyrkonie. Jest również trenerem szkoleń LubLarp, sędzią w konkursach oraz działaczem środowiskowym. Redaktor Księgi Larpów Polskich oraz antologii gier PRISM.

Początki jego kariery dotyczącej gier, to rok 1989. To właśnie wtedy Bartosz Zioło zagrał w swoją pierwszą grę - "Pong". Maniak gier wideo, obeznany w planszówkach i w rpg, w które grał już w podstawówce. Jednak jego konikiem są zdecydowanie larpy, to właśnie z nich się obecnie utrzymuje. Prowadził scenariusze na zagranicznych festiwalach – w Czechach, Danii i Norwegii. Propaguje wolną formę i nowatorskie rozwiązania. Pisze artykuły do magazynów związanych z tą tematyką. Współorganizator festiwali fantastycznych „Inne Sfery”, larpowych „Hardkon” oraz pierwszej w Polsce konferencji larpowej „Kola”. Wielokrotni sędzia w konkursach larpowych (włączając "Złote Maski" na Pyrkonie).

Leszek Błaszkiewicz - od dziecka interesowała go astronomia i fantastyka naukowa. Studiował astronomię na Uniwersytecie Mikołaja Kopernika w Toruniu, gdzie w 2001 roku obronił doktorat. Obecnie kontynuuje prace naukowe, specjalizując się w radioastronomii. W ostatnich latach zajmował się budową i uruchamianiem teleskopów radiowych wchodzących w skład europejskiego systemu LOFAR. Od 15 lat mieszka w Olsztynie i związany jest z UniwersytetemWarmińsko-Mazurskim oraz z Olsztyńskim Planetarium. Po nauce, jego drugą wielką pasją jest fantastyka. Prowadzi liczne zajęcia w ramach Uniwersytetu Dzieci oraz Uniwersytetu Trzeciego Wieku. Okazjonalnie pisuje feletiony, a od 6 lat prowadzi audycję radiową "Między Nauką a Fikcją".

Kazimierz Kyrcz Jr. Redaktor, publicysta, oraz pisarz. Gatunki w których najlepiej się odnajduje to kryminały, horrory i oczywiście literatura fantastyczna. Opublikował zbiory opowiadań „Femme fatale” i „Okruchy mroku” oraz powieści „Podwójna pętla” i „Dziewczyny, które miał na myśli”. „City”, „Halloween”, „Księga strachu” czy „Iron Tales” - to utwory, które znalazły się w licznych antologiach. Swoje inspiracje Kazimierz Kyrcz Jr. czerpie z twórczości pisarzy takich jak: Kathe Koja, Lucius Shepard czy Jonathan Lethem, którzy reprezentują nowoczesną odmianę powieści grozy. Utwory Kyrcza można znaleźć w licznych czasopismach fantastycznych: „Magazyn Fantastyczny”, „TDH”, „Ubik”, „Fantazyn”, „Czachopismo”, jak w internecie (m.in. Nowa Gildia, Carpe noctem, Esensja, Horror Online, Pro Arte,). W ostatnim czasie Kazimierz Kyrcz współpracuje z Michałem J. Walczakiem. Ich wspólne opowiadania znalazły się w magazynie literacko-kryminalnym „Pocisk”, kwartalnikach „OkoLica strachu”, „EleWator” oraz antologiach „City 3”, „Mapa Cieni”, „Zwierzozwierz” i „Maszyna”. Są autorami takich utworów jak „Teoria z haczykiem”, „Granie na czekanie”, „Dwie i pół minuty”, czy „Paląca sprawa”.

Ignacy Trzewiczek - urodzony 23 września 1976 roku w Gliwicach. Polski twórca i wydawca gier planszowych, RPG i karcianych. Były redaktor naczelny magazynu „Portal”, autor gier Neuroshima RPG oraz Monastyr RPG (wraz z Michałem Oraczem oraz Marcinem Blachą). Trzewiczek był nie tylko wydawcą, ale także autorem wielu z tych produktów, współtworzył m.in. polską Nową Falę RPG. W późniejszych latach skupił się na projektach gier planszowych, z których najbardziej znane to: Robinson Crusoe oraz Osadnicy: Narodziny Imperium. W ubiegłym roku ukazała się jego najnowsza gra, pt. "Pierwsi Marsjanie", która jest zintegrowana z dedykowaną aplikacją mobilną. Oprócz tego organizuje między innymi cykliczne spotkania z grami planszowymi „Pionek” w Gliwicach, a dawniej konwent Dracool. Laureat nagrody Identyfikatory Pyrkonu za rok 2014 w kategorii Gry.

Marcin Przybyłek to polski pisarz (ur. 1968) odnajdujący się w gatunku science fiction. Z wykształcenia lekarz medycyny, przez sześć lat pracujący w koncernie farmaceutycznym. Autor największej polskiej sagi science fiction „Gamedec” - która to właśnie była debiutem Marcina Przybyłka. Był również twórcą antyporadnika dla menadżerów „Sprzedaż albo śmierć?!”, antykorporacyjnego futurystycznego kryminału „CEO Slayer” powieści „Kalina i Kaj. Od lat zainteresowany rozwojem ludzkości na płaszczyznach psychologii, technologii, oraz finansów. Organizuje liczne szkolenia, wykłady i dzieli się swoją wizją z czytelnikami książek, które pisze.

Jeff Smith Urodzony (1960r.) i wychowany w Stanach Zjednoczonych Ameryki. Rysowania uczył się z książek komiksowych i programów animowanych puszczanych w telewizji. Początki jego kariery sięgają wydawania pasków komiksowych na łamach gazety studenckiej uniwersytetu w Ohio. Po ukończeniu studiów, Smith wraz z dwoma kolegami utworzyli studio animacji Character Builders, po czym w 1991 roku wydał komiks „GNAT”. Po zakończeniu „GNATA” Smith sięgnął w bardziej eksperymentalne obszary. Jego seria „Tuki: Save The Humans” ukazała się jako komiks sieciowy, zanim trafiła do druku, „RASL” zaś był nie tylko skierowany do starszych czytelników, ale też prezentował wyraźnie inne podejście narracyjne do stylu rysowania. Jeff jest znany głównie ze swoich własnych prac, ale to nie znaczy, że nie pracował również dla innych wydawców. Warto tu wspomnieć o minicyklu serii "Shazam", który pojawił się w 2007 roku. Smith dowiódł jednego: dokładne planowanie i staranność za kulisami zawsze prowadzi do zachwycającej narracji na gotowej planszy. Zdobywca licznych nagród Eisnera w różnych kategoriach. Obecnie Jeff Smith pełni rolę dyrektora festiwalu Comics Crossroads Columbus, który co roku gości najlepszych nowych i uznanych rysowników świata.

Autor komiksów dla dzieci, rysownik i scenarzysta belgijskiego pochodzenia. Bernard Dumont urodził się 11 kwietnia 1948 w Ciney, jest znany również pod pseudonimem Bédu. Pracę nad komiksami podjął po zdobyciu dyplomu studiów ekonomicznych na Université Catholique de Louvain. Początkowo pracował jako asystent słynnego rysownika Bercka. W sierpniu 1975 roku rozpoczął współpracę z tygodnikiem "Tintin", dzięki któremu mógł dzielić się swoją własną grafiką. Stworzył kilkuodcinkową serię ze zwierzęcymi bohaterami „Beany, szop pracz”, która ukazywała się na łamach „Tintina” do 1977 roku.W 1977 roku Bédu, wspólnie ze scenarzystą komiksowym Blareau, wymyślił postać Profesorka (P’tit Prof), który stał się bohaterem tematycznych opowieści, uwielbianych przez czytelników. W 1979 roku również we współpracy z Blareau powstaje druga seria pt.: „Ali Béber”. 1981 rok był przełomowym okresem dla Bernarda, to właśnie wtedy powstała popularna seria "Hugo", której scenariusz i rysunki sam tworzył. Komiks opowiadał o przygodach czwórki przyjaciół: odważnego trubadura Hugo, niedźwiedzia Biskoto, wróżki Śliweczki i latającego wcielenia losu o imieniu Narcyz. Po roku 1983 tworzył rysunki m.in. dla serii "Clifton", której odcinki „Le Clan Mc Grégor/Klan Mc Gregor”, „Mortelle Saison/Mordercza pora roku” i „Le Baiser du Cobra/Pocałunek Kobry”, były już w całości narysowane i napisane przez Bédu. W tym samym czasie rysował "Les Psy" dla Dupuis.

Tony Harris to amerykański twórca komiksów. Znany jest z pracy nad seriami Starman, Iron Man i Ex Machina. Harris był dziewiętnaście razy nominowany do nagrody Will Eisner Comics Industry. Jej laureatem został dwukrotnie. Swoją ścieżkę zawodową rozpoczął jako ilustrator, mając 19 lat. Początkowo sam wydawał swoje prace korzystając z pomocy wydawnictwa B.L.A.D.E. poprzez własną wytwórnię Buccaneer Publications. W późniejszym okresie Tony dołączył do Jamesa Robinsona, Briana K. Vaughana i Dana Jolleya i został współtwórcą książek: „Starman”, „Ex Machina” i „Obergeist”. Harris zajmował się również ilustrowaniem „Doctor Strange: The Flight Of Bones”, „JSA: The Liberty File”, oraz nominowaną do nagrody Eisnera kontynuacją „JSA: The Unholy Three” (wszystko z Danem Jolleyem). Obecnie Harris zajmuje się ilustracją okładek, np. dla Vertigo „The Lost Boys” oraz pracuje nad długo oczekiwaną książką, „Roundeye: For Love”. 

Krzysztof Piskorski - Pisarz, publicysta, fan historii oraz dobrych książek. Na bogate doświadczenie Krzysztofa Piskorskiego składają się m.in. teksty literackie, gry, scenariusze, a nawet słuchowiska, które przekuwa w cykle prelekcji i felietonów. Jego trzy ostatnie powieści były nominowane do nagrody literackiej im. Janusza A. Zajdla. Otrzymał ją ostatecznie wydany trzy lata temu „Cienioryt”. Ubiegłoroczny zdobywca nagród Zajdla i Żuławskiego za powieść „Czterdzieści i cztery”, w której słowiańska magia i dziwna technologia odmieniły epokę narodowych wieszczów.

Marcin Świerkot jest założycielem Awaken Realms - jednego z największych wydawców gier planszowych w naszym kraju. Jego portfolio zawiera takie tytuły jak: The Edge: Dawnfall, The War of Mine: TBG, Lords of Hellas, Nemesis oraz Siegestorm. Wspomniane Awaken Realms trudni się malowaniem figurek do gier (m.in do Warhammera) oraz tworzeniem gier planszowych z własnymi figurkami. Firma współpracuje z klientami z całego świata - między innymi ze Stanów Zjednoczonych, Australii, Arabii Saudyjskiej, Chin i Kanady.

Wojciech Rzadek to z pochodzący z Krakowa game designer, product manager i trener. Od 24 lat trudni się rozrywką interaktywną: grami RPG, planszowymi, LARP'ami, a nawet grami terenowymi i symulacyjnymi. Wojciech jest autorem takich gier planszowych jak: "Rice Wars", "Abetto", "Astro Jam" oraz "W pustyni i w puszczy". Prowadzi również działalność gospodarczą ADMONDO, która zajmuje się projektowaniem gier i szkoleniami dla biznesu w oparciu o rozrywkę interaktywną. Od ponad 3 lat współpracuje z wydawnictwem FoxGames jako wydawca gier planszowych. 

Stanisław Mąderek ukończył Łódzką Szkołę Filmową. Od 19 lat zajmuje się produkcją komputerowych efektów specjalnych. Swoją przygodę z filmem rozpoczął w TVP, jednak niedługo potem postanowił zostać niezależnym producentem filmowym. Zaczął tworzyć teatry telewizji, reklamy, seriale i teledyski. Od lat wykonuje zlecenia dla branży gier elektronicznych, reżyserując sesje motion capture oraz skanowanie fotogrametryczne. Ponadto tworzy cut-sceny, loading screeny oraz zwiastuny. Poza zleceniami prowadzi też warsztaty filmowe, wykłada gościnnie na kilku uczelniach, oraz zajmuje się szkoleniami z zakresu wystąpień publicznych i współpracy z mediami.

Masz opinię? Wyraź swoje zdanie