RPG

Nadchodzi nowa edycja Savage Worlds po polsku


Autor: Redakcja | Opublikowany 17 lutego 2019 o 09:02 |

Jesienią ubiegłego roku na Kickstarterze wydawnictwo Pinnacle zebrało ponad pół miliona dolarów na nowe wydanie systemu Savage Worlds Adventure Edition. Już wtedy wiedzieliśmy, że polski wydawca tej mechaniki RPG - Gramel Books - planuje wydanie polskiego tłumaczenia. Nie trzeba było długo czekać, bo właśnie w najbliższą środę - 20.02 - rusza zbiórka na grę Savage Worlds Edycja Przygodowa.

Nowa edycja Savage Worlds nie jest rewolucją w mechanice tej gry, ale zdecydowanie bardziej ewolucją. Przez wiele ostatnich lat gracze, narratorzy i twórcy gry przyglądali się, jak sprawdza się mechanika Savage Worlds w praktyce i skrupulatnie notowali wszelkie elementy wymagające poprawy. Zmian jest dużo. I choć nie są bardzo mocne, to zdecydowanie wpłyną na przebieg rozgrywki. Ma być jeszcze dynamiczniej, jeszcze bardziej brawurowo i jeszcze bardziej widowiskowo. 

Zmian jest dużo

Znikają sztuczki i próby woli. Zamiast tego, gracze będą teraz korzystać z wybranej umiejętności. Efektem zaś będzie Zmylenie lub Odsłonięcie przeciwnika (lub wręcz szok!). W ten sposób gracze mogą jeszcze skuteczniej walczyć dzięki pracy zespołowej. Testy wspomagane zostąpione będą przez Wsparcie, w którym gracz wykorzysta dowolną umiejętność, by wesprzeć towarzysza. Charyzma znika. W jej miejsce wejdą nowe przewagi i zawady, których będziemy używać bezpośrednio, by wpłynąć na adwersarzy potyczek słownych. 

Wiele akcji zostało także usprawnionych. Teraz gracze będą decydować się na wiele akcji z góry, do każdej (także pierwszej) dostając ten sam modyfikator ujemny. Maksymalnie będzie można wykonać trzy akcje na rundę. W zamian, gracz będzie mógł wykonać do trzech takich samych akcji. Do tej pory musiały się one od siebie różnić. Swoją drogą ta mechanika przypomina rozwiązanie, jakie zastosowało Paizo w swoim playteście nowej edycji Pathfinder. Tam także gracz ma po prostu trzy akcje na rundę.

Zmianom uległy zasady Ognia Zaporowego, które jeszcze lepiej mają przyciskać wroga do ziemi. Pościgi otrzymają zupełnie nowe zasady i będą się skalować od pieszej gonitwy, po gwiezdne bitwy z ogromnymi okrętami. Nowe moce pozwolą jeszcze lepiej kontrolować zaklęcia czy niesamowite urządzenia. Fuksy dadzą nam jeszcze więcej możliwości. Już nie tylko będziemy mogli wyjść z bitewnej opresji dzięki nim, czy przerzucić kości, ale także dociągnąć karty akcji czy odzyskać Punkty Mocy. 

Zbiórka!

Na wspieram.to już w najbliższą środę - 20.02 - ruszy zbiórka na polskie wydanie gry Savage Worlds. Podręcznik będzie miał około 220-250 stron. Dodatkowo w trakcie zbiórki będzie można dostać przydatniki, zakładki, drukowane karty postaci oraz przygody przygotowane przez polskich scenarzystów RPG. W nagrodach pojawią się także karty przygód i talie mocy, woreczki na kości/fuksy, settingi z poprzedniej edycji, żetony fuksów, ran oraz puste, plastikowe wzorniki wybuchów oraz dodatkowe nagrody, które będzie można odblokować w miarę rozwoju zbiórki. Dla tych, którzy się pospieszą i wesprą na samym początku przewidziana jest takze limitowana okładka podręcznika.

Ceny zestawów zaczynać się będą od 49 zł (materiały w PDF). Za fizyczną kopię zapłacimy 99 zł. Wyższe progi będą już odpowiednio wzbogacone. Najwięcej ludzi przyciągnie opcja za 139 zł, gdzie oprócz podręcznika dostaniemy także dodatkowe materiały: zakładki, przydatniki czy PDF z talią przygód. Dla prawdziwych koneserów przygotowano zestawy Awanturnik, Globtroter czy Obieżyświat ;) Nazwa zobowiązuje, więc najpewniej my skusimy się na opcję ostatnią.

Objęliśmy zbiórkę i projekt naszym patronatem. Będziemy na bieżąco informować Was o jej postępach. 

Masz opinię? Wyraź swoje zdanie